Blog

De staffyou policy

Terug naar het overzicht

Iedereen maakt wel eens een foutje, toch? Bij staffyou zijn wij zeker niet perfect, dus dat verwachten we van jou ook niet. Daarom geven wij staffers die ondanks goede prestaties en de beste bedoelingen een keer de mist in gaan een tweede kans om zich te bewijzen. Zo gaan we eerlijk om met zowel onze staffers als onze opdrachtgevers.

Two strikes & you're out

Bij staffyou spelen wij Champion's League voetbal. Net zoals in een voetbalwedstrijd krijg je in de meeste gevallen twee kansen. Eerst een gele kaart. Leer je daar niet van? Dan krijg je jouw tweede gele kaart en word je van het platform geblokkeerd .

Dat betekent dat we je niet altijd direct toegang tot het platform ontzeggen wanneer je een fout maakt. Tegelijkertijd betekent de regel wel dat je voorzichtig om moet gaan met een tweede kans. In tegenstelling tot een potje honkbal krijg je namelijk niet nog een derde kans van ons. Dit is hoe het werkt:

Strike 1

Als je de huisregels schaadt, word je geblokkeerd bij de opdrachtgever waar je in de fout ging. Je krijgt een gele kaart. Je mag nog wel via staffyou bij andere opdrachtgevers blijven werken.

In de nabije toekomst zal een gele kaart ook daadwerkelijk zichtbaar worden in de app. Deze zal zichtbaar zijn voor jou, voor staffyou-medewerkers, maar niet voor andere opdrachtgevers. Voorlopig word je hier nog persoonlijk van op de hoogte gesteld. Wij zullen daarvan een aantekening maken in ons systeem.

Strike 2

De naam van de regel zegt het al; na een tweede misser is het over en uit. We blokkeren jouw profiel dan permanent van het platform. Je kan dan niet langer via staffyou werken.

Wat zijn fouten waarvoor jij een strike kan ontvangen?

  • No show – je komt niet of ruim te laat opdagen op je dienst, zonder geldige reden
  • Te laat afmelden (max 14 dagen voor een dienst), maar geen vervanging aandragen
  • Je overtreedt de huisregels van de opdrachtgever
  • Je overtreedt de huisregels van staffyou

Waarom hanteren wij dit systeem?

Jullie willen graag net als wij met de grootste voetbalclubs, de coolste festivals en de allerleukste bedrijven werken. Deze opdrachtgevers hebben strenge kwaliteitseisen. Wij maken deze afspraken met onze opdrachtgevers om ervoor te zorgen dat dagelijks de meest gemotiveerde staffers komen werken op hun locatie(s).

Om te voorkomen dat onze opdrachtgevers de dupe worden van overtredingen van staffers zullen wij scheidsrechter moeten spelen. Als je deze regels streng vindt, bedenk dan dat ze nodig zijn om de shifts van onze opdrachtgevers aan te kunnen blijven bieden op ons platform.

Direct rood
Net zoals in een voetbalwedstrijd zijn er ook overtredingen die wij bij staffyou niet door de vingers kunnen zien. Denk daarbij aan diefstal, fraude, sjoemelen met je uren of seksuele intimidatie. Ook wanneer je begint via staffyou verwachten we dat je er bent. Kom je in je eerste vijf shifts al niet opdagen, zonder dit van tevoren bij ons met een geldige reden te hebben gemeld? Dan zijn we genoodzaakt jouw account te blokkeren. Voorkom dus dat je fouten maakt waar we geen tweede kans voor kunnen geven.

Onterecht geblokkeerd?
Als je het gevoel hebt dat je onterecht bent geblokkeerd zijn wij altijd bereid om te luisteren naar jouw kant van het verhaal. Neem contact met ons op door ons een mail te sturen met de naam van de opdrachtgever, datum en tijd van de shift, naam van je leidinggevende en eventueel namen van andere staffers die getuige waren van het incident. Stuur deze gegevens op naar info@staffyou.nl. staffyou zal als het nodig is een onderzoek starten en in gesprek gaan met de opdrachtgever. Dat doen we om beiden kanten van het verhaal in kaart te brengen én samen te kijken hoe we een dergelijk incident in de toekomst kunnen voorkomen.